Pilates

Pilates jest jedną z nielicznych form aktywności, która polecany jest dla każdego, bez względu na wiek czy kondycję. Ćwiczenia wykonywane są w wolnym tempie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas trwania zajęć:
50 min

img5Spokojne ćwiczenia nie stwarzają ryzyka powstania urazów należy pamiętać, że pierwotnie zostały stworzone z myślą o osobach kontuzjowanych nie wymagają znacznej siły fizycznej, nie obciążają stawów

Pilates kładzie nacisk na jakość, a nie ilość powtórzeń, oraz na koordynację oddechu z wykonywanymi ruchami.
Ruchy są płynne i rytmiczne, a ich prawidłowe wykonanie wymaga zaangażowania i skupienia co pozwala oderwać myśli od codziennych trosk. Precyzyjne ruchy aktywizują mięśnie posturalne (głębokie) całego ciała, głównie dolnej części grzbietu i mięśni brzucha.
Pilates to sztuka pracy z ciałem.

 

Na zajęciach wykorzystuje się również rekwizyty:

• piłki małe,
• piłki duże,
• taśmy,
• kółka,
• wałki.

img6

 

 

 

_MG_9665 _MG_9669 _MG_9671 _MG_9672

Źródeł jego popularności należy upatrywać w skutecznym połączeniu równoczesnej pracy nad ciałem i psychiką.