Trening autogenny i relaksacja

 

 

Zajęcia odbywają się w formie:
– cotygodniowych zajęć grupowych
– lub treningów indywidualnych

Zapisy i telefon 664 – 090 – 022

 

 

 

Czas trwania zajęć:
50-60 min

To trening ciała fizycznego i mentalnego. Celem jest rozwój i uzdrowienie wielopłaszczyznowe.

Trening ten oddziałuje, nie tylko na organizm i ale i życie ćwiczącego. Podczas ćwiczeń wyzwalany jest stan odprężenia i koncentracji. Te z kolei przestrajają pracę organizmu wywołując zmiany w reakcjach fizjologicznych organizmu i obrazie siebie.

Wykorzystywane metody pracy to:Trening Schulza, metoda Jacobsona, technika Alexandra, Medyczny Qigong, wizualizacja, bioenergetyka LOWENA.

Metody te, posługują się mechanizmami polegającymi na uaktywnieniu autonomicznego układu nerwowego, za podstawę ćwiczeń bierze się myśli i oddziaływanie umysłu.

 

Mechanizm treningu polega m.in na:
– świadomym kierowaniu swoich myśli i uwagi na ciało. Na poszczególne jego części, na pracę mięśni, na oddech.
– zawężeniu pola świadomości, która zwiększa siłę umysłu, podobnie jak skupienie światła słonecznego za pomocą soczewki.

 

KORZYŚCI z treningu autogennego i relaksacji:

Korzyści zdrowotneimg

 

  • wpływa kojąco na układ nerwowy i mięśniowy
  • zapobiega zmęczeniu,
  • wpływa korzystnie na samopoczucie i jakość snu
  • obniża napięcie psychiczne,
  • poprawia pracę serca, żołądka, jelit oraz zmniejsza dolegliwości bólowe,
  • poprawia odporność immunologiczną
  • przyspiesza proces leczenia i zdrowienia organizmu
  • pomaga odnaleźć wewnętrzną równowagę i spokój
  • poprawia nasz nastrój i samopoczucie

Korzyści w nauce i sporcieimg

 

  • uaktywnia prawą półkulę mózgową, i polepsza współpracę między prawą i lewą półkulą mózgową,
  • zapamiętujemy szybciej i więcej,
  • poprawia się nasza koncentracja,
  • myślimy bardziej twórczo i pozytywnie.

Czołowi sportowcy, olimpijczycy, najlepsze kluby piłkarskie korzystają z technik relaksacji i treningu autogennego.

img2

 

Wszyscy wiemy, że istnieje związek między ciałem a umysłem.
Najczęściej jednak zwracamy uwagę na sygnał idący od ciała do psychiki. Jeśli nas coś boli to nasze samopoczucie, zostaje zakłócone.
Ten proces zachodzi w obie strony.
Jakość naszych myśli też wpływa na nasze ciało i nasze życie.
To my kształtujemy siebie i ponosimy odpowiedzialność za swoje życie.
Sedno sterowania samym sobą tkwi w myślach (w umiejętności kierowania swoimi myślami). Myśli oddziałują na nas zarówno świadomie, jaki podświadomie.
Nasze życie jest takie, jakie są nasze myśli;
Jeśli chcesz bardziej świadomie żyć, to stań się bardziej świadomy swoich myśli.
Stań się bardziej odpowiedzialny za swoje myśli – naucz się je wyciszać na chwilę, i naucz się myśleć dokładnie o tym, czego chcesz a nie tego czego nie chcesz. Czy wiesz, że nasz umysł „nie rozumie” słowa „nie”?


Przykład?
Wchodzi mąż do domu i od progu mówi do żony:
„Kochanie tylko się nie denerwuj, mam ci coś bardzo ważnego do powiedzenia”

lub
Kobiety które bardzo chcą schudnąć wyliczają sobie produkty których „nie będą jadły i ….te produkty najbardziej je prześladują, w niedługim czasie dopadają je „w wilczym głodzie”.

Lub
specjalnie teraz dla ciebie…, tylko proszę nie zrób tej rzeczy o kt. cię poproszę:
„Nie wyobrażaj sobie, jak miło byłoby leżeć na pięknej piaszczystej plaży, nad brzegiem ciepłego oceanu”

Trening autogenny i mentalny uczy nas świadomego posługiwania się swoimi myślami i umysłem. Nawiązujemy komunikację pomiędzy układem wolicjonalnym (tym, którym zazwyczaj się posługujemy), a układem autonomicznym (który steruje naszymi procesami somatycznymi – tzn. cielesnymi);docieramy stopniowo do tych przyczyn, które wywoływały napięcia; oznacza to, że stopniowo także w czasie naszego życia codziennego możemy coraz częściej doznawać przyjemnego odprężenia, komfortu emocjonalnego i umysłowego spokoju.

Dla kogo?

DLA WSZYSTKICH

Największe korzyści odniosą osoby:

  • dla osób chcących powrócić do wewnętrznej równowagi,
  • dla osób mających problemy emocjonalne
  • dla osób które mają problemy z koncentracją, które chcą poprawić pamięć, możliwości przyswajania wiedzy

Korzyścią jest również, to, że ta metoda uczy nas mechanizmu, jak działa nasz umysł, nasza podświadomość i potrafimy ją wykorzystać pozytywnie. Trening autogenny, mentalny, wizualizacja, medytacja poszerzają naszą świadomość. Taki trening pomaga także w rozwijaniu bardziej efektywnych metod uczenia się, czy też w bardziej świadomym kierowaniu swoim życiem. Uczy nas bardziej kreatywnych stanów umysłu, dzięki temu, że oprócz zwykłego myślenia (opartego na falach mózgowych beta) stopniowo mamy także dostęp do częstotliwości alfa, theta i delta.